Sunday, May 24, 2009

aku rasa lemah sangat..

gmbr aku masa nk gi keje


khamis ari tu aku xgi kelas
aku bangun lambat..
sedih sangat2..
aku rasa rugi sangat..
dh la nk dekat exam dh..
hurmmm...sehari sebelum tu aku kelas kul 9
wlupun aku penat..
tapi aku berjaya jugak hadirkan diri ke kelas
agak mengantuk sbb balik keje kul 11malam
pastu aku tido lewat lak sbb nk siapkan tugasan..
tapi aku jd sedih sbb hari khamis tu aku xdapat nk bangun
sedangkan kelas aku kul 10
lewat sejam dari hari rabu..
kenapa aku xboleh bangun..???
kenapa la aku jadi lemah macam ni..?
aku kena kuat semangat sebab aku xde sesapa nk tolong aku..
dah la kawan2 pun xda
bukan xnk berkawan tapi..
bila berkawan..
banyak hati nk kena jaga..
aku ni dalam kelas..
xda pn orang perasan kehadiran aku..
aku ni mcm invisible..
ye laa..
aku maybe xpandai mcm org lain kot
ataupun aku ni mmg xmenarik minat org langsung utk dekat dgn aku
sume "maybe"
mungkin jugak kawan2 aku dulu ada citer sumthin' sal aku
itu aku xtawu laa..
sbb aku dgr ada org ckp budak kelas tu sume xsuka aku..
sejauh mn kebenaran tu aku xtawu laa..
sbb ada jugak yg menafikan..
dan ada jugak yg layan aku mcm biasa..
mungkin betul apa ckp mak aku..
masa mula2 datang MSU..
aku dgn mak aku tgk sorg budak ni jln sorg2
mak aku pun kata..
nnt kak long jd mcm tu laa
jln sorg2..
itu bukan doa sbnrnya
tapi mak aku dh tawu apa akn jd dkt aku
sbb byk yg iri ati dgn aku
dan sume nk jatuhkn aku
xboleh tgk aku senang
wlupun aku xpenah ganggu hidup diorg..
nk buat mcm mn dh itu nasib aku..
kita ni kena ada harta,kedudukan
baru ada org nk dekat..
baru ada orang nk pandang..
masa tu baru sume org nk ngaku kawan..
ye la satu lagi..
aku xcantik..
org kampung..
"kolot"
xpandai bergaya..
tu laa...
sahabat senang sahabat ketawa
senang nk dapat
sahabat susah sahabat sedih
aku xjmpa lagi..

2 comments:

Ain Razali said...

relax..bukan semua tak suka..ni lah dunia.. kat siti kene baca blog ain, ada orang terasa dgn blog ain baru2 ni, pastu cakap kotor2..haha..agak2 lah kan..sape lah yang tulis tu ek? senang je nak teka.. kat siti tak yah serabut2 nak teka.baca dulu..wakakaka...sakit hati agaknya orang tu..

Ain Razali said...

buat feedjit..lepas ni bleh tau sapa yg masuk/ baca blog kita. bleh amik application untuk feedjit ni kat blog ain :)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails