Monday, April 5, 2010

PERASAAN KU DETIK INI

Aku jadi tertekan bila mula menjadi perhatian ramai
Bukan terlalu mengikut kata hati tapi ini adalah reality
Terlalu sukar bagi aku menjalani hidup yang penah dengan ramai teman
Hakikatnya itu bukan teman tetapi kawan2 yang mengaku baik
Tetapi hipokrit dan lebih suka menikam dari belakang
Apa dosa aku?
Salahkah kalau aku punya nama yang semakin meningkat?
Aku tahu aku tak sempurna
Tetapi tidak bolehkah aku diberi peluang berubah?
Besar sgt ke salah aku?
Kenapa aku masih diam bila ada yang buat salah?
Kenapa tidak aku bongkarkan saja?
Terlalu baikkah aku ini?
Atau terlalu mudah kasihankan orang?
Kenapa aku terlalu sukar untuk dapatkan kawan atau teman yang betul2 berhati mulia?
Yang tulus bersahabat dengan aku?
Kenapa rata2 yang ada lebih suka tikam dari belakang,yang menggunakan erti sahabat sebagai kunci?

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails